Pokúšal som sa zistiť spôsob, akým certifikát verifikuje svojich členov. Ako je známe, každý certifikát má svoje hodnotiace kritériá, ale všetky nájdené informácie, ktoré sa týkali metód hodnotenia účastníkov projektu boli veľmi strohé.
Každý certifikát vzbudzuje úctu v očiach zákazníka až vtedy, keď má dobré hodnotiace kritériá a naozaj oddeľuje tie dôveryhodné podniky od zvyšku. Ako som už podotkol, na internetových stránkach toho veľa nie je, preto som sa pokúsil o telefonát do kancelárie firmy CVNZ s.r.o. z Košíc, aby som sa dozvedel nejaké podrobnosti.
Zavolal som, zdvorilo sa predstavil a položil svoju otázku. Najprv hovor prijala sekretárka, ale po niekoľkých momentoch ma spojila s Ondrejom Sotákom, ktorý sa predstavil ako riaditeľ predaja.
Tu je popis hovoru:
- Dobrý deň, chcel by som Vám položiť niekoľko otázok na tému kritérií hodnotenia firiem pre Váš certifikát.
- Dobrý deň, prosím, počúvam. Veľmi rád vyvrátime Vaše pochybnosti.
- Teoreticky by som sa chcel pripojiť k Vášmu projektu, ale ako som už naznačil nepoznám Vaše kritériá hodnotenia firiem a nepripojíte sa k projektu, ktorý ma nepresvedčí. Môžete mi popísať ako hodnotíte firmy ktoré dostanú certifikát dôveryhodná firma?
- Pred zapojením sa do projektu je každá firma hodnotená našim autorským algoritmom koeficientu negatívnych názorov.
- Toto som vedel doteraz. Môžete mi to popísať bližšie ako to prebieha?
- Hneď Vám to vysvetlím. Naša firma má autorský a inovační softvér, ktorý vyhľadáva na internete názory týkajúce sa hodnotenia firiem. Softvér sa zaoberá zhodou názorov a starostlivo vybraných kľúčových fráz.
- Ako to teda vyzerá v praxi? Stále tomu veľmi nerozumiem.
- V praxi softvér hodnotí, či pôsobnosť firmy bola niekde negatívne popísaná zákazníkom na internete. Ak program nájde niečo negatívne, firma od nás nemôže získať certifikát. V prípade, že nenájdeme negatívne hodnotenie, firma je kvalifikovaná k účasti na našom projekte.
- Ďakujem, teraz je to pre mňa celkom jasné. Položím Vám ďalšiu otázku. Ktoré internetové stránky hodnotíte a odkiaľ beriete istotu, že negatívne názory nie sú na nejakej inej stránke?
- Našim cieľom je, aby bol spôsob hodnotenia firiem poctivý. Nezameriavame sa na nejaké konkrétne stránky. Algoritmus koeficientu názorov prehľadáva celý internet. Nie je obmedzený len na stránky, na ktorých sa nachádzajú názory o firmách. Prehľadávame tiež blogy, sociálne siete, ako je Facebook atď. Jedným slovom, po verifikácii firmy si môžeme byť istí, že firma má na internete nepoškvrnený obraz. Iba v tomto prípade zaraďujeme firmu do programu certifikátu.
- Odkiaľ beriete istotu, že tento spôsob hodnotenia naozaj funguje?
- Prosím Vás, máme to podporené skúsenosťami a výsledky niekoľkých desiatok tisíc hodnotení. Software bol pred uvedením do praxe testovaný. Po celú dobu prevádzkovania sme neobdržali jediný signál, že by bol výsledok zlý. Jedným slovom – účasť na projekte je ponúkaná iba firmám, ktoré naozaj majú nepoškvrnené meno.
Nemal som ďalšie otázky, takže sme hovor ukončili. Rozhodol som sa ešte overiť, či tento spôsob verifikácie naozaj funguje. Použil som zoznam spoločností, ktoré boli publikované na stránkach www.doveryhodnafirma.eu. Zvolil som niekoľko náhodných firiem a začal hľadať na internete informácie. Na 20 overovaných firmách sa mi naozaj nepodarilo nájsť ani jeden negatívny ohlas. Vyzerá to teda, že program opísaný pánom Sotákom naozaj plní svoju funkciu.